La plaça de l’Església acull la benedicció del Diumenge de Rams a Begur

Begur

Data: 13/04/2025

Raül Martín Moreno

Begur ha donat el tret de sortida a la Setmana Santa 2025 amb una emotiva celebració del Diumenge de Rams a la plaça de l’Església. Mig centenar de veïns s’han reunit davant la parròquia de Sant Pere per participar en la benedicció de palmes, palmons i branques de llorer a càrrec del rector Josep Taberner. L’acte, marcat pel simbolisme i la tradició, ha traslladat posteriorment els assistents a l’interior del temple per seguir la missa solemne.


Begur ha celebrat aquest diumenge el tradicional Diumenge de Rams amb una cinquantena de veïns i veïnes que s’han reunit davant l’Església de Sant Pere. La jornada ha començat amb la benedicció de palmes, palmons i branques de llorer per part del rector Josep Taberner, seguint la litúrgia pròpia d’aquest dia, que recorda l’entrada de Jesucrist a Jerusalem.

L’acte s’ha fet a la plaça de l’Església, un espai que l’Ajuntament ha volgut recuperar per donar centralitat a les celebracions religioses al nucli urbà. En anys anteriors, la benedicció s’havia fet a l’Ermita de Sant Ramon. Des del consistori es destaca la voluntat de mantenir vives les tradicions al municipi, amb l’objectiu d’implicar-hi tant la comunitat com les noves generacions.
 
Amb aquest acte, s’obre oficialment la Setmana Santa a Begur, un període marcat per diverses activitats religioses i culturals. Després del moment de la benedicció, els assistents han entrat al temple per seguir la missa solemne del Diumenge de Rams.
 
 
 

Comentaris (0)

*Per comentar es necessari estar registrat. Registra't o accedeix



Més articles de Societat