Verges celebra el dimarts de Carnaval amb 2.500 litres de sopa

Verges

Data: 04/03/2025

La sopa de Verges ha tornat a centrar totes les mirades de veïns i visitants. La seva olor s'ha escampat pels carrers i les places de Verges des de primera hora del matí, quan ha començat la cuita. L'àpat no s'ha servit fins a les 14h i mentrestant la gent ha aprofitat per esmorzar i gaudir de les activitats musicals que s'han programat durant el matí.

És dimarts de Carnaval i això a Verges significa una cosa: avui s'ha menjat sopa. Des de les set del matí una vintena d'olles ja treien fum preparant la Sopa de Verges. Els ingredients no són cap secret.

Aquest any han fet entre 2.500 i 2.800 litres de sopa.  A dos quarts de nou del matí, els veïns i primers visitants es comencen a apropar a la plaça Major per veure la cuita i començar a esmorzar. Els membres de l'entitat es distribueixen les feines. Alguns s'encarreguen de la sopa i altres comencen a preparar l'esmorzar. A mig matí, l'embotit, el pa amb tomàquet i les botifarres comencen a omplir els plats de les taules. Alguns són uns fixes de fa anys i altres la primera vegada que venen. 

Entre els que esmorzen, gent que ve de Madrid amb l'únic desig de menjar sopa. El dia de cuita és el dimarts, però dos dies abans es fa el que abans era la recollida d'aliments. 

Cada any busquen que a Verges, durant el dia de la Sopa, no hi faltin activitats. Hi ha hagut un espectacle infantil, un vermut musical, sardanes i rumba. Tot per continuar sumant anys a aquesta tradició tan especial. 


Comentaris (0)

*Per comentar es necessari estar registrat. Registra't o accedeix



Més articles de Cultura